wat we doen
naft
Binnen NAFT (Naadloos Flexibel Traject) geloven we dat elke jongere krachten, talenten en leergierigheid in zich heeft. We gaan samen op zoek hoe we dat vermogen en de kansen kunnen vergroten op school.
Het begeleiden van een leerling of een klasgroep en het ondersteunen van de school zijn vaak niet los van elkaar te zien. Ook de context speelt hier een belangrijke rol die we telkens meenemen. NAFT zoekt naar een diversiteit aan mogelijkheden om een maatgericht, flexibel traject uit te werken.
Het (anders) leren omgaan met conflict en spanning, cirkelgesprekken, herstelgesprekken, het coachen van leerkrachten, … zijn hiervan slechts enkele voorbeelden.
OAL
Een project 'Ondersteuning alternerend leren' (OAL) bestaat uit begeleidingstrajecten voor arbeidsrijpe en/of -bereide jongeren binnen het duaal leren, de aanloopfase en het huidig stelsel voor leren en werken. Deze begeleidingstrajecten hebben als doel de competenties van de jongeren te versterken, zowel als voorbereiding op een leerervaring op de werkplek als ter ondersteuning op de werkplek.